úterý 1. dubna 2014

Hlavně nenápadně

S oblibou háčkuji v kruhových řadách a kde můžu, tam tento postup doporučuji. Účastníci mých kurzů o tom ví své.

Pokud háčkuji krátkým sloupkem, zdá se mi háčkování ve spirále, to znamená bez ukončování a začíná nových řad, ideální.

Kolikrát je totiž docela těžké odhadnout, kde napojit konec řady a může to dělat neplechu.

Háčkovaná věc stále dokola je naopak pěkná, upravená. Navíc konec řady si mohu označit značkovačem, nebo jen nějakou barevnou nitkou a řady se mi budou počítat stejně dobře jako když bych začínala každou zvlášť.

Podle mně to má jen jednu nevýhodu - poslední řada je trochu výš než ta předchozí a při ukončení může být vidět schod.

Na internetu jsem viděla ale dobrý tip, který tento výškový rozdíl minimalizuje. Od té doby, co jsem se ho naučila, ukončuji práci jedině takto a ráda to naučím i Vás.

Jak tedy ukončit kruhovou řadu nenápadně?
Uháčkujeme poslední očko, které potřebujeme.


Pak háček vyndáme a vsuneme ho do následujícího oka zezadu, tzn. z rubové strany směrem k sobě


Chytneme volné očko zepředu a protáhneme ho na druhou, rubovou, stranu.



A pevné oko uděláme až tam.


Tady je vidět pevné oko při klasickém uzavření - poslední očko a rovnou pevné oko. Vznikne větší schod.


Co ještě dělám je zapošití nitě ve tvaru očka. Než úplně zapošiji konec ustřižené příze, udělám jeden, dva stehy v horní části, aby řady opravdu navazovaly.

Tady je vidět pozvolnější ukončení u špagetové příze. V případě, že děláte košík, který má ucha a ukončení si necháte před tím uchem, není konec řady prakticky vidět.


Tento postup se dá použít i v případě dlouhých sloupků. Nebo já to tak dělám :) 
Práci začnu ukončovat tak, že udělám dlouhý sloupek, polosloupek, krátký sloupek a pak toto ukončení. 


Žádné komentáře:

Okomentovat