pondělí 26. srpna 2013

Můj první vlněný svetr

V červnu jsem s hrůzou zjistila, že se blíží naše vodácká dovolená a já pořád nemám hotový svetr pro svého syna.
Plánovala jsem nějaký vyrobit už dlouho, ale pořád jsem to odkládala...znáte to.

Teď už se odkládat ale nic nedalo, zbýval mi měsíc. Pustila jsem se hned do práce. Možná si říkáte "Proč svetr, když je léto?" Zkušenost mi říkala, že něco teplého se večer nebo v noci vždycky sejde. Loni jsme měli při sjíždění Dunajce průměrné teploty 10 C a bez svetru to prostě nešlo :)


Vybrala jsem si návod z dílny Garnstudia. Jen jsem si místo vyplétání udělala pruhy. Pletl se od krku dolů. Tento způsob jsem si hodně oblíbila. má totiž své výhody. Osobně mi nejde moc sešívání a tady se vlastně nesešívá nic. S tím souvisí i další výhoda - minimum dokončovacích prací. Pletete, začistíte volné nitky a je hotovo.


Jako materiál jsem chěla vyzkoušet vlněnou přízi Drops - konkrétně Karismu. Na omak byla velmi jemná, nekousavá (no mně malilinkato kouše, ale já jsem na to hodně citlivá).

Dělalo se s ní velice dobře. Parádně klouzala po jehlicích a tím se zrychlila i práce. Výsledný svetr není hrubý, ale hřeje opravdu dobře. Příště bych ho možná udělala u krku uzší, ale jinak jsem opravdu spokojená. I Hugovi se moc líbí :)




Měsíc se zdál jako dlouhá doba, ale k pletení jsem se nedostávala tak často, jak bych potřebovala. Nakonec jsem ještě poslední kousek rukávu pletla po cestě v autě a poslední nitku začistila 10 mimut před příjezdem do kempu. Hodilo se to. Byl totiž už večer a venku bylo chladno. 
Akorát na nějaký fajnový vlněný svetr! 



Žádné komentáře:

Okomentovat